آكنه منافذ بسته گرديده غدد چربي

مقالات رسمي لوازم آرايش

شنبه ۲۲ اردیبهشت ۰۳

آكنه منافذ بسته گرديده غدد چربي


در شرايطي كه چه آكنه معمولاً پس از يك سري سال خويش به خويش خوب مي‏شود اما نمي‏قدرت آن را به درحال حاضر خويش رها كرد. چون از آكنه‏اي كه معالجه نشود، ممكن ميباشد تا آخر قدمت جوشگاه‏هايي بدشكل بر روي پوست بماند...

كرم ضد لك عالي
 
آكنه منافذ بسته گرديده غدد چربي (دانه‏هاي سرسياه و سرسفيد)، جوش‏ها و ضايعات عميق‏خيس (كيست‏ها يا اين كه ندول‏ها) ميباشد كه در فيس، گردن، سينه، پشت، كتف‎ها و حتي بازوها بروز مي‏كنند. كم و بيش اكثر نوجوان ها به آكنه دچار مي‏شوند. با اين ‏هم اكنون اين بيماري به مجموعه سني خاصي محدود نمي‏شود و بزرگسالان حتي تا 40 سالگي نيز مي‏توانند به آن دچار شوند.
 
اگرچه آكنه بيماري وخيمي وجود ندارد ولي مي‏تواند سبب بدشكل شدن فيس و در سود اندوه روحي مريض گردد. همينطور در موردها وخيم و شديد، موجب پيدايش جوشگاه‏هاي بسيار بدشكل و دايمي مي‏شود. مي بايست در لحاظ داشت كه حتي مورد ها ملايم آكنه نيز مي‏توانند موجب پيدايش جوشگاه‏ها شوند.
 
 
چه عواملي در توليد يا اين كه تشديد آكنه موثرند؟
 
بهداشت پوست: آكنه بخاطر آلودگي و كثيفي پوست بوجود نمي‏آيد. ماده مو جود در نوك جوش‏هاي سرسياه را چربي خشك گرديده و سلول‏هاي مرده تشكيل مي‏دهند كه منفذ خروجي فوليكول گيسو را مسدود كرده‏اند. براي نگهداري طبيعي از پوست، روزي دو توشه چهره خويش را با صابون خانگي ملايم و آب ولرم بشوييد. شستشوي زياد ممكن ميباشد باعث بدتر شدن آكنه شود. شستشوي تروتميز راز با شامپو نيز پيشنهاد مي‏شود. در حالتي كه موهاي شما چرب ميباشند، شايد لازم باشد كه دفعات شستشو را ارتقاء دهيد. كارشناس پوست مي‏تواند در تعيين شامپو و صابون خانگي مطلوب به شما كمك كند.
 
مرداني كه دچار به آكنه ميباشند، بايستي هم ريش‏تراش برقي و هم تيغ را آزمون كنند و هر كدام را كه ريلكس‏خيس ميباشد و جوش كمتري ساخت مي‏كند، تعيين كنند. در شرايطي‌كه شما از تيغ به كارگيري مي‏كنيد، گذشته از تصحيح، مو صورتتان را كاملاً با آب گرم و صابون خانگي شسته و قابل انعطاف كنيد و بعد از آن از خمير ريش براي تصحيح استعمال كنيد. براي پرهيز از زخمي شدن جوش‏ها، ريشتان را خيلي از ته نتراشيد. صورتتان را صرفا زماني كه حقيقتاً لازم ميباشد تصحيح كنيد. مدام تيغ تازه و تيز بكار ببريد.

آکنه چیست؟

یک بیماری فولیکولهای موی صورت، قفسه ی سینه و پشت است که تقریبا تمام نوجوانان را در سن بلوغ درگیر میکند. آکنه توسط باکتری ها ایجاد نمیشود، اگرچه باکتری ها هم میتوانند در آن نقش داشته باشند. آکنه ای که برروی پوست ظاهر میشود ممکن است به شکلهای زیر باشد:

  • ندول: برجستگی‌ها و جوش‌های عمیق‌تر
  • کورک: جوش چرکی
  • جوش نوک تیز: جوش‌های ریز
  • کومدون‌ها:جوش‌های سرسیاه و سرسفید
  • چربی زیاد: پوست قرمز فلس مانند
  • برای زیبایی چهره چه باید کرد

دلیل ایجاد آکنه

آکنه به معنی ایجاد غدد سباسه آلوده یا ملتهب بر روی پوست است. همان طور که سلول های پوست بازسازی می شوند، سلول های قدیمی باید از بین بروند. اگر این سلول های مرده از منافذ خارج نشوند و با عرق و چربی روی پوست ترکیب شوند، در فولیکول مو به دام افتاده و تشکیل جوش می دهند. روش های درمان آکنه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.