ماسك جوش شيرين و عسل

مقالات رسمي لوازم آرايش

شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

ماسك جوش شيرين و عسل


ماسك جوش شيرين و عسل
يك قاشق چاي خوري جوش شيرينيك قاشق خوراك خوري عسل نپختهيك قاشق چايخوري روغن نارگيل يا اين كه روغن زيتونتمام مواد تشكيل دهنده را تركيب نمائيد و بر روي پوست خويش قرار دهيد، ماسك را به طور دايره‌اي يك تا ٢ دقيقه روي پوست ماساژ دهيد وبعد از ١٠ تا ١۵ دقيقه با آب گرم شستشو دهيد، براي تزكيه فيس از يك دستمال قابل انعطاف به كار گيري نمائيد.
كرم ضد لك عالي

ماسك زردچوبه و عسل
يك قاشق چايخوري زردچوبهسه قاشق چاي خوري ماست يونانييك قاشق چاي خوري عسلتمام مواد تشكيل دهنده را تركيب فرماييد و به امداد تكه‌اي پنبه يا اين كه يك برس آرايشي ماسك را بر روي پوست خويش قرار دهيد، ماسك را به دور ديده، دهن و ابرو قرار ندهيد بعد از ١٠ تا ١۵ دقيقه با آب گرم شستشو دهيد، براي تزكيه چهره از يك دستمال قابل انعطاف به كارگيري نمائيد، چنانچه زرد زردچوبه باقي‌مانده باشد، ميتوانيد سركه سيب سرخ را با آب تركيب فرمائيد و به ياري آن زردي زردچوبه را منزه نمائيد.
 نحوه 1: ماسك ضد جوش زردچوبهزردچوبه به بازه زماني طولاني در طب سنتي هندي براي خاصيت ضد باكتري و ضد التهابي كاركشته آن گزينه به كار گيري قرار گرفته ميباشد. آرد برنج در‌اين ماسك تحت عنوان يك جاذب روغني عالي كار مي‌كند و دربردارنده اكثري از مواد مفيد اثر گذار براي پوست شماست. ماست به خنك شدن و التيام پوست ملتهب ياري ميكند و دربردارنده اسيد لاكتيك ميباشد كه به پوست و آكنه ها امداد مي‌نمايد.
مواد لازم:


  پودر زردچوبه (ضد باكتري و ضد التهاب) - 1 قاشق چاي خوريآرد برنج (جذب روغن) - 2 قاشق چاي خوري ماست معمولي (دربرگيرنده اسيد لاكتيك) - 3 قاشق غذاخوريمرحله 1: ماست، زردچوبه و آرد برنج را در يك پياله ادغام فرمائيد:


زردچوبه و آرد برنج و ماست را در يك پياله ادغام نماييد 3 قاشق غذاخوري ماست را در يك پياله بريزيد. 1 قاشق چاي خوري پودر زردچوبه طولاني تر فرماييد. 2 قاشق چاي خوري آرد برنج بيشتر نمائيد.مرحله 2: خوب ادغام فرماييد و آن را روي پوست خويش بگذاريد تا جوش رخ را معالجه نمايد:


ماسك را در روي جوش چهره قرار دهيد تمام مواد تشكيل دهنده را با هم تركيب فرمائيد تا خميري رنگ زرد تشكيل شود. مواد را بر روي رخ، به ويژه روي آكنه ها، با يك خودكار موي آرايشي قرار دهيد. بگذاريد به دوران 15 تا 20 دقيقه بماند تا كم آب شود. چهره كم آب را مرطوب فرمائيد و به آرامي آن را بر روي پوست به مقطع 1 دقيقه بماليد تا تطهير صورت بپذيرد. آن را با آب سرد شستشو دهيد و فيس خويش را با يك حوله قابل انعطاف كم آب فرمائيد.مي‌توانيد اين ماسك را براي جوش چهره 2 يا اين كه 3 توشه در هفته براي خلاص شدن از آسيب هاي آكنه و پر‌نور شدن پوست به كارگيري نمائيد.
شيوه 2: ماسك دارچين و عسلدارچين دارنده خاصيت ضد ميكروبي دور از شوخي ميباشد كه قادر است براي خنثي كردن باكتري هاي برهان جوش رخ مصرف شود. عسل از دوران باستان مصر براي خاصيت آنتي بيوتيك و بهبودي به كارگيري مي شده‌است. اين مايع تنها براي معالجه آكنه و بهبودي زخم ناشي از پوست موثر وجود ندارد، بلكه تحت عنوان مرطوب كننده نيز اثرگذار مي‌باشد و براي پوست كم آب با لكه هاي چرب و آكنه بسيار سفارش ميشود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.