تيرگي پوست دست

مقالات رسمي لوازم آرايش

شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

تيرگي پوست دست


دست اندركاران زيادي در ساخت تيرگي پوست دست دخيل مي باشند. آلودگي، داروها، دور و بر و عامل ها شيميايي، عفونت، التهاب و يا اين كه قرار تصاحب كردن در معرض اشعه‌هاي مضر آفتاب از گزاره‌ي اين كارداران مي‌باشند. بخش اعظمي از كمپاني‌هاي توليدكننده‌ي توليدات بهداشتي و زيبايي، محصولاتي براي سپيد كردن پوست دست و پا نيز ايجاد ميكنند. بخش اعظمي از اين محصول ها در داروخانه‌ها و دكان‌ها در دسترس مي‌باشند. دراين صورت، مواد غذايي زيادي نيز وجود دارا‌هستند كه مي‌قدرت از آنان به‌چهره موضعي براي سپيد كردن پوست دست و پا بهره برد. درين نوشته‌ي علمي سپيد كردن پوست دست و پا را در ۳ مرحله سهل و كاربردي معرفي خوا هيم كرد.
كرم ضد لك عالي

مطلقا بخوانيد:آيا تكميل كننده كلاژن به سالمي و برنا‌سازي پوست امداد مي كند؟رازهاي به كارگيري از كانسيلر براي جالب‌خيس شدن پوسترتينول چست؛ مزايا و دلايل احتمالي مصرف آن براي پوستمرحله اوليه: سپيد كردن پوست دست و پا۱. مواد غذايي دربردارنده اسيد لاكتيك روي پوست بماليداسيد لاكتيك يك آلفاهيدروكسي اسيد ميباشد كه گروهي از اسيدهاي طبيعي به‌اكانت مي آيند و در برخي مواد غذايي جان دار مي باشند. اين اسيدها ميتوانند لايه‌ي رويي از سلول‌هاي مرده را از في مابين ببرند. همينطور از اين اسيد، در ساخت محصول ها زيبايي به‌مراد معالجه كم آبي پوست، زبري و تيرگي پوست به كارگيري ميشود. از مواد دربردارنده اسيد لاكتيك فقط در شب به كار گيري نمائيد، چراكه اين ماده قادر است پوست را در قبال زخم‌هاي اشعه‌ي يو‌او (UV) حساس‌خيس نمايد.


پيش از رفتن به رختخواب، يك لايه نازك ماست بي آلايش را به دست و پاهايتان بماليد. اذن دهيد ماست به‌مقطع ۵ تا ۱۰ دقيقه روي پوست بماند. آنگاه با آب گرم پوست‌تان را بشوييد. تعدادي توشه در هفته اين عمل را انجام دهيد.فراموش نكنيد كه مسلما پيش از قرار دريافت كردن درمعرض آفتاب، از كرم‌ ضد آفتاب با دست‌كم اس‌پي‌اف ۱۵ به كار گيري نمائيد.۲. مركبات و غذاهاي سرشار از ويتامين C روي پوست‌تان بماليد

اسيد سيتريك جانور در مواد غذايي دربردارنده ويتامين C مثل يك لايه‌بردار كار كرده و به پر‌نور شدن پوست دست ياري مي كند. در همين هم اكنون، ويتامين C به از ميان بردن تيرگي‌هاي پوست نيز امداد مي كند. هيچ گاه مواد غذايي دربردارنده ويتامين C را مستقيما به پوست فيس نزنيد و براي ديگر بخش‌هاي تن، با احتياط از آن استعمال نماييد. اسيد مو جود درين مواد ميتواند سطح pH پوست را از وضعيت طبيعي بيرون كرده و پوست را نسبت به اشعه UV حساس نمايد. بهتر ميباشد، بيشتراز يك توشه در هفته، از مركبات روي پوست‌تان به كارگيري نكنيد.
براي سپيد كردن پوست دست و پا، يه خرده آب پرتقال يا اين كه ليموي نو را با پنبه به پوست بماليد. ۳۰ دقيقه طاقت نماييد و آن‌گاه با آب گرم پوست را بشوييد.پوست پرتقال را در فر كم آب كرده و آنگاه آن را پودر فرمائيد. اين پودر را با ماست ادغام فرماييد و پيش از رفتن به رختخواب به پوست‌تان بماليد. بعداز ۱۵ الي ۲۰ دقيقه پوست را بشوييد.يك‌چهارم از يك ميوه‌ي پاپاياي جديد (در صورتي اين ميوه دردسترس شما وجود ندارد، ميتوانيد از ديگر آيتم‌هاي پيشنهادي به كارگيري فرماييد) را پوره نماييد و به پوست بماليد. بهتر ميباشد به علت جاري بودن اين پوره، اين فعاليت را در خزينه انجام دهيد. بعد از ۲۰ دقيقه پوست را بشوييد.سركه سپيد به‌عامل داشتن خواص ضدقارچي، قادر است روشي اثرگذار براي امداد به سپيد كردن پوست دست و پا باشد. يه خرده سركه را با معيار برابر آب رقيق نماييد و آن را روي پوست دست و پا بماليد و اذن دهيد كم آب شود.۳. با چاشني، آرد يا اين كه پودر خاك رس ماسك بسازيددوران‌هاست كه از زردچوبه، آرد نخودچي و نوعي خاك رس (Multani mitti كه با اسم Fuller’s earth نيز شناخته مي گردد) براي سپيد كردن پوست دست و پا به كارگيري مي شود. مي توانيد اين مواد را به‌راحتي با آب يا اين كه هر مايع ديگر ادغام نماييد تا به كار گيري از آن روي پوست شل‌خيس باشد.
يك قاشق خاك رس يا اين كه آرد نخودچي را با مقدار كافي گلاب تركيب فرماييد تا خمير منسجمي به‌دست آوريد. آن را روي پوست دست و پا بماليد. بعد از كم آب شدن، مانده‌ي آن را با آب گرم بشوييد. ۲ تا ۳ توشه در هفته اين فعاليت را تكرار فرمائيد.يك قاشق چاي‌خوري زردچوبه را با كمي آب خيار يا اين كه ماست بي آلايش ادغام نمائيد تا خمير آبكي به‌دست آوريد (به كار گيري از ماست منجر صورت‌گيري خمير محكم‌تري مي شود). اين ماسك را روي پوست‌تان بماليد و ۲۰ تا ۳۰ دقيقه شكيبايي نماييد. مانده‌ي مواد را با آب بشوييد. اين عمل را هر ۲ يا اين كه ۳ روز تكرار فرماييد.۴. از سويا يا اين كه نشاسته استعمال فرماييدمواد غذايي تنظيم‌گرديده از سويا (مثل پنير توفو “Tofu”) يا اين كه غذاهاي دربردارنده نشاسته (مثل سيب زميني و برنج) تأثير متعددي بر سپيد كردن پوست دست و پا دارا هستند. مي توانيد پنير توفو را له كرده و روي پوست بزنيد. همينطور ميتوانيد كاغذ‌هاي سيب زميني را به‌رخ بي واسطه روي پوست دست و پايتان بماليد. بعد از ۱۰ الي ۲۰ دقيقه باقي مانده‌ي مواد را با آب بشوييد. در حالتي‌كه برنج را گزينش كرده‌ايد، مي توانيد از آرد يا اين كه آب برنج به كارگيري نماييد:
براي تنظيم‌ي خمير برنج، يك قاشق آرد برنج را با مقدار كافي آب تركيب نماييد و آن را روي پوست بماليد. بعداز ۱۰ الي ۲۰ دقيقه پوست‌تان را بشوييد.براي به كار گيري از آب برنج، يك يا اين كه دو واحد اندازه گيري برنج ناپخته را بشوييد و در آب تر نماييد. بعد از مدتي، آب مازاد برنج را جداگانه فرمائيد و در كاسه مطلوب بريزيد. دست و پا را به‌دوران ۱۰ دقيقه درين آب قرار دهيد و بعد از آن بشوييد.

7 روش طبیعی موثر برای رفع تیرگی قوزک، آرنج و زانو

برای حل این مشکل می توانید از هر یک از روش های زیر به دلخواه خود استفاده کنید:

1- یک قاشق غذاخوری نمک بردارید و چند قطره آب لیمو و چند قطره عسل به آن اضافه کنید. آن را خوبی مخلوط کنید و روی نواحی سیاه پوست خود بمالید. این روش نه تنها باعث کمرنگ شدن لکه های تیره می شود بلکه باعث نرم شدن پوست هم می گردد.

2- برای رفع تیرگی پوست می توانید از لیمو استفاده کنید. برای اینکار لیمو را له کنید و مقداری شکر در آن بریزید. سپس این مخلوط را به آرامی روی پوست بمالید تا تیرگی های آن از بین برود. می توانید به جای شکر از نمک نیز استفاده کنید.

3- یک قاشق غذاخوری نمک بردارید، چند قطره آب لیمو و چند قطره عسل به آن اضافه کنید. آن را بخوبی مخلوط کنید و روی نواحی تیره ی پوست خود بمالید. اینکار نه تنها باعث از بین بردن لکه های تیره می شود بلکه باعث نرم شدن پوست هم می گردد.

ادامه مطلب

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.